Wednesday, August 11, 2010

1st Day Sahur Sendirian...

Salam

Harini dah start puasa.. First day dalam hidup aku bersahur sendirian.. Selama ni aku bersahur dengan family.. kalau time study dulu bersahur dengan kawan2. lagi la seronok macam2 perangai ada kami bangun sahur.. teringat kenangan zaman study dulu bersahur 5 sahabat.. Aini, Ziera, Salwa, AKu dan Angah..Makan nyer tak ler banyak mana, kecoh nya je lebih.. maklumla berlima sekawan.. (tersenyum aku seketika terkenangkan kenangan bersama dorang )so, harini lah aku sahur sendirian.. erm, apa perasaan aku? ader gak rasa sedih skit dalam hati ni. kene tempuh semua ni. apapun kita fikir positif.. tul tak? Pagi lagi mak dah call. kul 4.30am, takut aku tak bangun.. masa mak call aku tengah panaskan lauk n jerang air. Lauk pun malam tadi baru masak sebab petang semalam sampai umah dah kul 7 ptg. Singgah pasar malam beli bahan2 mentah n sayur2an. lepas Isyak baru fikir nak masak apa untuk sahur. Last2 aku buat tomyam ayam.. senang, habis cerita.. makan sorang kan? kalau dah ada keluarga tak leh la wat camtu..kene la masak ikut selera orang tersayang. jadinya, pagi tadi aku bersahur dengan tomyam dan roti kosong bersama susu tepung.. tak berapa selera nak makan ngan nasi.. lagipun stakat nak masak nasi sikit tu rasa cam membazir jer. hehe.. macam tu la serba sedikit pengalaman aku hari pertama bersahur sendirian...

No comments:

Post a Comment

Apa Komen Anda? :-)

Note: Only a member of this blog may post a comment.