Tuesday, November 17, 2009

Lawatan Ke Pusat Penyembelihan Ayam Syarikat Ayam Mega Sdn Bhd

Salam...

Erm... arini seawal pagi aku da bangun. kul 3.00 pagi... hehehe.. mcm tak cayer jer... bukan tak boleh tido, tapi aku ader lawatan ke Pusat Penyembelihan Ayam kat Lukut, Port Dickson. Kami berkumpul jam 4.00 pagi di Lobi Hotel sebelum dibawa dengan bas ke destinasi yang hendak dituju.. Thanks kepada MPPD sebab sediakan kenderaan untuk kami adakan lawatan ke tapak...

x penah aku terfikir sepanjang kerjaya aku, aku akan wat lawatan ke Kilang Penyembelihan Ayam. Dek kerana aku posting di Bahagian Kesihatan, secara tak langsung aku terlibat dengan aktiviti2 kesihatan dan kebersihan untuk PBT. Ekoran dari Bengkel menyediakan garispanduan untuk pusat penyembelihan ni la aku ke site...( hahah.. skarang site aku mesti ada kaitan ngan kesihatan jer) tapi korang tgk la time aku g site..kul 4.00pagi time orang tengah sedap tido lagi.. sebabnya nak tengok ayam2 di proses sebelum dihantar ke pasar untuk dijual.. dorang wat operasi antara jam 2.00-5-00 pagi..

baru aku tau,, klu tak masuk bahagian ni aku tak pernah terfikir pun.. hehe.. baru skarang aku rasa keseronokan kerja tu boleh dicari di mana2.. walaupun skop kerja aku kecil di bahagian kesihatan tu, tapi kerja aku memberi sumbangan yang besar sebenarnya.. da jadi mcm penasihat teknikal plak sudahnya kami2 orang teknikal kat bahagian tu.. memang aku tak terlibat dalam selok belok proses ayam tu.. tapi penglibatan kerja aku lebih kepada struktur bangunan dan proses -prosesnya disamping menyediakan garis2 panduan untuk digunakan di PBT. Insyaallah lepas ni tak der la lagi aku rasa kecewa pergi kerja jauh jauh2 tiap2 hari....

ok la.. aku nak rehat jap... actly baru balik dari lawatan kul 6 lebih tadi.. nak tido lepas solat tadi tak lelap plak mata... tu yg ngadap blog jap ni...

No comments:

Post a Comment

Apa Komen Anda? :-)

Note: Only a member of this blog may post a comment.