Tuesday, August 3, 2010

Kek Lobak Merah

Hari Ahad yang lepas,aku buat kek Lobak Merah.. resipi ni aku amik dalam majalah saji keluaran terbaru yang ada kat umah. dari haritu mak sibuk cakap dah lama tak buat kek, aku pun teragak gak nak buat kek, dah lama tak buat kek sebenarnya. cadangnya nak buat kek coklat lembab yang biasa aku buat tu, tapi mak cadangkan supaya aku buat kek Lobak merah. Mak kata try buat ikut resipi dalam majalah tu. Aku pun pegi la kedai dan beli barang2 yang tak ada kat umah.. maka terhasillah kek lobak merah macam dalam gambar tu.. hahahaha.. resipi? nanti ada free aku uploadkan.. (lupa lak sebab dalam majalah saji kat umah mak. Kalau kawan2 ada majalah saji keluaran terbaru yang warna hijau penuh dengan resipi kuih raya tu, cuba belek2 dalam tu.. mesti jumpa.. )


(Lobak merah yang telah disagat)


(kulit oren yang disagat.. amik kuning sahaja, kalau sampai kat putih tu nanti pahit )




(ni lah kek yang dah siap. opss, tapi tak cun sebab nampak bahagian kerak bawahnya pulak, terbalik sebab telangkupkan untuk keluarkan kek.. haha )

No comments:

Post a Comment

Apa Komen Anda? :-)

Note: Only a member of this blog may post a comment.