Wednesday, August 4, 2010

Siapa Ketuk Pintu Rumah Aku Malam Tadi???

erm...
disebabkan dah jem tadi aku terlupa sesuatu

malam tadi dalam kul 9.30 malam ada orang ketuk pintu rumah aku. mula2 aku ingat rumah orang lain, masa tu aku kat dapur kemas2 dapur lepas masak dan makan malam. Aku dengarkan betul2... lama jugak dan banyak kali jugak orang tu ketuk.. Aku boleh dengar jelas sebab TV kat ruang tamu tu perlahan jer aku bukak volumenya. Aku dengarkan betul2 sah bunyi ketukan tu dari pintu umah aku. berdebar2 gak aku rasa, sape pulak yang datang umah aku malam2 tanpa call/sms sebelum datang.. nak kata maksu aku tak mungkin. mesti dia call aku sebelum datang.. nak kata kawan2 tak ramai yang tau umah aku yang mana satu. seorang dua jer kawan2 aku yang tau n kalau dorang nak datang pun mestilah dorang call dulu bagitau... macam2 yang bermain di fikiran aku. terfikir pasal banci penduduk seluruh Malaysia yang sedang berjalan skang ni. tapi...... sampai malam ke dorang buat kerja? fikir smula mungkin dorang datang malam sebab siang2 orang kerja.. tapi lagiiiiiii... naper dia tak bagi salam? Aduhhhhhh serabut fikiran aku fikirkan saper orang yang ketuk pintu rumah aku tu? last2 aku tinjau melalui bawah pintu. aku nampak bayang dua kaki berdiri depan umah aku tu.. bunyi lagi ketukan.. aku matikan diri je.. tak berani nak bukak dan aku memang takkan bukak.. ader la dalam 5 mnit agaknya akhirnya aku nampak bayang tu jalan pergi arah ke lift.. kurang sikit rasa debar jantung aku?

aku pergi amik fon dan sms jiran yang sama duk setingkat ngan umah aku.. tanya klu2 ada orang ketuk pintu umah dia.. dia kata tak perasan sebab dia sedang jemur baju n tv bunyi kuat.. akhirnya kami amik keputusan untuk sama2 hati2.. aku pun dah tak jadi nak buat kerja sebab terkejut.. aku duduk je depan TV sambil tunggu kot2 orang tu datang ketuk lagi pintu umah.. memula aku nak call tanya abah ada ke orang buat bancian malam2 ni? tapi tak jadi call sebab aku tak nak mak risau.. nanti mak susah hati kalau aku cerita macam tu. tak senang duduk pulak mak nanti. mesti dia risaukan aku duk sorang2 nanti. erm, last2 aku tunggu je la sambil layan cerita kat tv. tapi fikiran aku melayang fikir saper orang yang ketuk rumah aku tu? kalau betul orang yang niatnya baik, mesti dia bagi salam dan call aku.. tapi tidak.. cuma bunyi ketukan pintu jer dan bayang2 aku nampak dari bawah pintu.. moga2 harini tak der lagi macam tu...

No comments:

Post a Comment

Apa Komen Anda? :-)

Note: Only a member of this blog may post a comment.