Tuesday, August 31, 2010

Persiapan Raya Aku

Salam...

Tengahari ni aku nak ngomel jap pasal persiapan raya tahun ni
Ekoran dari pesanan sms dan e-mail serta melalui laman FB,
rata-rata kawan2 bertanyakan persiapan raya aku.

erm, persiapan raya tahun ni macam biasa jer..
tak der la berlebih2an.. lagipun sekarang ni bukan masa untuk melakukan pembaziran
tempah baju raya 2 pasang, tapi tak siap lagi, hehe.insyaALLAH hujung minggu ni siap. Nak jahit sendiri nanti takut tak siap menjelang raya
so, bak kata ibunda tersayang,hantar je la kat makcik yang biasa aku hantar tu
pasti siapnya nanti.. dari tak der baju raya. hehe
tinggal nak beli tudung jer...
malas pulak nak keluar time2 cuti ni.. jalan confirm jammed punya
tak payah cakap KL, Seremban pun dah lebih kurang KL..
Jammed satu hal, tambah pulak nak cari parking.. aduhhhh..
erm, nanti la.. ader kelapangan aku keluar cari tudung..

semalam dan hari ni tak der ke mana
sekitar Seremban je keluar beli barang dan pergi pasar dengan mak..
Pagi tadi pergi pasar tani dengan mak di Ampangan.cari daging.. hehe
semalam aku dah buat kuih Almond London,
Harini akan buat kuih Tart Nenas pulak.. jap lagi, ni rehat sebentar hilangkan letih ke pasar tani dengan mak tadi.
2 jenis kuih ni mesti dibuat tiap2 tahun untuk bawak balik kampung dan rumah sendiri
tahun ni buat banyak sikit sebab aku nak bawak balik umah skit nanti

aper lagi ek tentang persiapan raya?
tak terfikir lagi...
nanti2 klu ada yang teragak aku post lagi..
okla, nak mula buat kuih
nanti aku ngomel lagi... hehe
Selamat bercuti ...

No comments:

Post a Comment

Apa Komen Anda? :-)

Note: Only a member of this blog may post a comment.