Tuesday, July 28, 2009

Suhaila @ My Mom, My Dad n My Lil Sis - Luv all of U

Suhaila...

Tak banyak yang menarik aku rasa tentang diri aku nie... actly aku ni simple je orangnya.. aku tak la banyak ckp sangat pun orangnya.. tapi orang kata peramah.. hehehe.. no kemen.. klu nak tau sape aku sebenar kene tanyer pada kawan2 baik aku. dorang kenal aku saper... dlm artikel 'aku insan bertuah', tengok gambar2 yang tertera kat post tu .. ha.. dorang tu sume kenal saper SUHAILA....

life aku sama je cam orang lain.. isnin hingga jumaat keje... pagi kuar petang baru balik umah.. aku still duk ngan mak n abah... almaklumla orang bujang lagi... hehehe.. tengah tunggu putera raja datang pinang la ni.. baru leh lepas dari jagaan mak ngan abah.. huhu... cuma hujung minggu je aku g study.. actly aku dulu tak nak lagi g study... nak kawin dulu pastu baru nak pk pasal study... jodoh tak ada plak... At last aku pun dah tak tau nak wat aper sabtu n ahad, aku tros apply sambung blaja.. huhu... memula aku sambung study kat Ipoh.. tiap2 minggu aku duk ulang alik ke Ipoh... dekat 2 bulan gak baru aku dapat transfer ke KL... mujur penyelaras aku baik ati uruskan pertukaran aku... Thanks alot Dr Norhazilan... jasamu ku kenang... hehe..

Hidup aku 95% dikelilingi kawan2 yang dah berkeluarga dan punya anak.. kadang2 buat aku rasa tertekan. bleh kata sume kawan2 aku da kawin n sibuk dengan family sendiri.. sometimes rasa bosan, sedey n paling teruk jeles pun ader rasa kekadang tu. erm, mana tak nya.. dulu bila boring n penat2 keje leh calling2 n kuar melepak, skang? nak wat cam ner... masa aku lom sampai... aku tumpang happy bila tengok kawan2 aku bahagia ngan family dorang. aku doakan korang sume berbahagia hingga akhir hayat nanti. hope satu ari nanti aku pun dapat rasa mcm dorang rasa... amiiiiiiiiin...

Bf? orang slalu kata aku memilih... tapi orang sume tak tau..aku tertekan dengan tuduhan yang orang berikan kat aku tu.. aku bukan memilih. aku terima ketentuan yang Allah berikan untuk aku. aku tak pernah pandang rupa, pangkat dan harta.. as long as orang tu jujur n ikhlas terima aku yang ader kelebihan dan kekurangan nie.. tapi bak kata mak aku... orang2 yang aku jumpa sebelum ni tu bukan jodoh aku. sebab tu tak jadi.. mak kata, Allah temukan aku dengan macam2 orang selama ni untuk aku belajar erti kehidupan ni, untuk aku timba banyak pengalaman dalam hidup ni.. klu tak aku tak tau yang hidup ni banyak dugaan dan cabaran. aku tak pernah rasa susahnya kehidupan nie.. so, mungkin semua ni terjadi untuk aku belajar mengatur dan menguruskan perjalanan hidup aku yang masih panjang nie..

Skang aku berkawan ngan someone.. dah dekat 5 bulan aku berkawan.. aku rasa selesa kawan dengan dia. tak ada masalah. cumanya aku sedey coz aku tak berkesempatan nak jumpa dengan dia sangat. weekday sibuk dengan kerja.. weekend aku kene attend class plak.. kene tunggu cuti n klu sanggup korbankan weekday boleh la jumpa.. actly aku tak kisah.. klu nak kuar dinner ke aper ke.. tapi aku faham keadaan dia yang semestinya penat balik kerja. erm, nanti la aku cuba cari masa untuk kami saling mengenali.. aku akan cuba usahakan. kat sini aku nak rakamkan ucapan terima kasih buatnya kerana menghulurkan salam perkenalan pada aku.. really appreciate .. tak pernah aku terfikir terbuka hati untuk berkawan lagi dengan lelaki.. nie sume angkara classmate aku le nie... ( nakal sungguh adik aku yang sorang ni ).. tak tau la apa kesudahan sume nie... hopefully Allah bagi jalan untuk tempuhi sume ni yang aku anggap unik nie.. mana tak nya. berkawan.. tapi tak jumpa.. aku harap Allah bagi aku jalan supaya sume ni terus kekal...

erm, ngantuk la plak aku rasa.. mcm tu la serba sedikit tentang diri aku nie.. kat sini aku nak share ngan kengkawan sume gambar2 aku ngan family aku..nie la tulang belakang kehidupan aku... mak, abah n adik, tanpa mereka aku tak mungkin sekuat dan setabah ini meskipun aku punya teman2 yang cukup memahami aku...erm, yang tak ada lagi.. gambar teman hidup je nie... hahahaha..sape la gerangan orangnya agaknya nie.. aku pun debar2 gak nak tengok tulang rusuk saper aku da curi selama nie... doakan cepat sampai seru k...


Gambar2 aku











Gambar Masa Convo Diploma - 2006
Dari Kiri: Mak, Abah, Adik n Wan


Mak n Wan masa g jenjalan Naik Bot Sungai Melaka. terima kasih kerana membesarkan aku sehingga jadi seperti hari ini.. jasamu tiada tandingan, tak mampu untuk aku balas


Abah ... hahahaha... thanks a lot atas pengorbanan yang dibuat untuk tengok kami berdua ( especially aku ) sentiasa gembira dan ceria dlm kehidupan seharian.


Adik ... masa g bercuti Langkawi ujung tahun lepas

No comments:

Post a Comment

Apa Komen Anda? :-)

Note: Only a member of this blog may post a comment.