Saturday, August 22, 2009

Yang Dicari....

erm, naper la sampai skarang aku tak dapat lagi kebahagiaan yang aku cari? aku nak sangat hidup mcm kawan2 aku yg lain..tapi tak tau la bila masa tu sume akan tiba...orang kata tak baik klu kita mengeluh.. aku bukan nak mengeluh, kekadang tu terasa mcm besar sangat dugaan yang Allah berikan pada aku.. memang benar Allah takkan bagi seseorang tu dugaan melainkan orang itu mampu untung tanggung sume dugaan tu.. tapi, kekadang aku rasa aku tak layak untuk diduga sebegitu hebat... aku bukan sekuat mana pun.. hati aku kecik.. walaupun aku selalu positif pada aper2 yang terjadi.. namun hati kecik aku tak sekuat yang aku lakukan... aku selalu bertanya pada diri aku... apa salah aku yang telah aku lakukan sehingga aku terduga begini sekali.. pujuk ati smula ingat pesan kak mai.. Allah duga kita sebab Allah sayangkan kita.. ye kak... saya yakin pada kata2 akak..
takper la.. setiap apa2 yg terjadi tu mesti ada hikmahnya. cepat lambat sesuatu tu pun mesti ada hikmahnya.. orang kata bukan senang kita nak dapat hidup senang.. mungkin rezeki kawan2 aku mcm tu. itu da tertulis.. jangan kita pikir buruknya... yang penting fikirkan benda2 yang positif jer kan? mesti kita tak rasa tertekan......:-)apapun terjadi aku tetap besyukur dengan semua pemberianNYA.. kerana bagi aku sesuatu yang terjadi pada diri aku ni, itu yang terbaik untuk kehidupan aku..

aku percaya keperitan rasa yang aku tanggung sekarang akan bagi kegembiraan dalam hidup aku suatu hari nanti...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

Post a Comment

Apa Komen Anda? :-)

Note: Only a member of this blog may post a comment.