Tuesday, August 18, 2009

Remember when.. we laught, we cry together.. you and me

nice n simple... suke tengok blog akak aku ( kak mai ). hehehe... kesian die terpaksa melayan kerenah aku... aperpun... saaaaaaaaaaaayang akak... wakakakakkakaka....

aritu blog dia ni tinggal sepi je cam tu... pastu aku suh dia update blog dia. dengan paksa relanya dia pun update la blog dia tu... tapi something yg telah menarik perhatian aku... background blog dia... ader tertera kat situ..."Remember when... we laugh, we cry together.. you and me" sweet nyer..... suke3x... teringat aku sepanjang aku ngan dia kat SAINS dulu.. rindu sangat nak jumpa kak mai.. suke tengok muke dia senyum..... hehehe... patut la Mr Z akak terpikat. ( kang letak nama penuh akak marah, rahsia kene simpan .kui..kui..kui ). penat simpan rahsia nie.. tapi tak leh bocorkan selagi pengumuman rasmi tak dibuat oleh kak mai... :-p

nak jawab persoalan akak dalam blog akak tu ea..

1. bila nak p holiday?
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......klu boleh saat ni nak ajak akak g holiday... nak rehatkan otak, tenangkan fikiran... alaaaaaaa... saya mana boleh jumpa akak... mesti nangis..... tengok muka akak saya jadi sedey..erm.. tengok la nanti lepas raya... mintak2 ader masa... tapi takutnya akak ader majlis pertunangan plak... hahahahahha.... Mr Z nak datang braper hb nie? klu susah2 nanti biar saya tepon jer dia sergah... mesti cepat dia dtg bawak rombongan cik kiah...

2.bila nak kawen?
aduhh... letih ek jwb soalan orang bila nak kawen nie... dah tua sangat ke kite nie? rasa nak rekod je satu kenyataan pastu bila orang tanyer.. pasangkan... hahahahha... setuju tak kak? ... erm, mana la saya nak jawab soalan tu? saya bukan lelaki... pempuan samer cam akak... tunggu orang datang pinang nanti kawen la... tak der orang datang... membujang la... tp, akak jgn risau... tak lama lagi tu... kan Mr Z da melamar akak aritu... tunggu nak dtg bawak mak ayah dia je lagi tu.. dia kan pemalu... akak sabar k... saya slalu doakan akak...

kawen bukan benda memain.. saya pun takut... akak da tau la orangnya sape..terus terang saya kata, memang dia baik. bukan orang lain pun dengan saya.. sedara mara saya jugak.. saya tau family dia..tau latar belakang dia. mak ayah dia orang baik2.. rezeki akak kan.. klu kita sabar insyaallah Tuhan temukan kita dengan insan yang terbaik.. pepatah ader kata... orang baik akan jumpa dengan orang baik dan cam tu gak la jika sebaliknya. so, jgn risau2 lagi.. pilihan akak tu da betul da tu... insyaallah, saya doa kekal selamanya... kawan pun da lama kan? da kenal ati budi... so, tak ader aper nak risau lagi k... skang ni, wat persiapan mental n fizikal... hahahaha... ( ceh, aku lak duk nganjar akak aku nie... macam la aku ni da kawin... sengal je kan kak? )

erm... aper lagi akak tanyer? tu je yang dapat disimpulkan sebagai jawapan... jgn sedey2 n pening lagi... patutnya saya ni yang pening n risau.....mak cik n pak cik da mula bising. takut jadi anak dara tua la tu.. nak wat cam ner.. jodoh lom sampai. mujur mak n abah memahami anak dia ni. klu tak mau gak tension kot kan? .. huhu.. tapi tak per.. saya yakin pada ketentuan Allah... insyaallah.. masa saya akan sampai gak nanti.. akak doakan ea..

No comments:

Post a Comment

Apa Komen Anda? :-)

Note: Only a member of this blog may post a comment.